2006. február LVI. évf. |
|
|
||
TARTALOM |
CONTENTS |
|
Kroó Norbert: Az alapkutatások jövője, különös tekintettel Európára (HTML) vagy PDF | N. Kroó: The future of fundamental research, especially in Europe | |
Fodor Zoltán: Az erős kölcsönhatás fázisdiagramja (HTML) vagy PDF | Z. Fodor: The phase diagram of strong interaction | |
Bárdossy György: Amit a cunamikról és okairól ma tudunk (HTML) vagy PDF | G. Bárdossy: What we at present know about tsunamis and their causes | |
Vincze Imre: Harmincöt év mágneses hordaléka | I. Vincze: Magnetism: the progress of science and craft in recent decades | |
Vajda György: Energiaellátás a 21. században | G. Vajda: Energy supply in the 21st century | |
A FIZIKA TANÍTÁSA
Hraskó Péter: A relativitáselmélet tanításáról (HTML) vagy PDF |
TEACHING PHYSICS
P. Hraskó: Teaching relativity theory |
|
BÚCSÚZUNK
Nágel Ferenc, 1931-2005 (Holló Sándor, Ugrósdy László) |
FAREWELL
Ferenc Nágel, 1931-2005 (S. Holló, L. Ugrósdy) |
|
HÍREK - ESEMÉNYEK
|
EVENTS
|
|
KÖNYVESPOLC
|
BOOKS
|
|
MINDENTUDÁS AZ ISKOLÁBAN
A 2005. évi fizikai Nobel-díj (Csörgő Tamás) (HTML) vagy PDF |
SCIENCE IN BITS FOR THE SCHOOL
The Nobel prize in physics 2005 (T. Csörgő) |
|
PÁLYÁZATOK
Felhívás javaslattételre (HTML) vagy PDF |
TENDERS
Appeal for advice |