Fizikai Szemle honlap

Tartalomjegyzék

Fizikai Szemle 1997/12. 388.o.

A kóbor macskák VISSZATÉRÉSE Magyarországra,
Sopronba, 1997 augusztusában

Hayashi Hirotaka, Kawakami Akira,
Iida Yoji, Kawada Hideo, Nagase Masayuki

Az Aichi-i és Gifu-i Fizikai Klubok (a Kóbor Macskák) a tudományos nevelés fejlesztésére szerveződtek. Aktív munkát végeznek, és közben egymásra is jó hatással vannak. Az Aichi-i klub 30, a Gifu-i 20 éve működik. Mi vállalkozó szelleműek vagyunk és soha nem öregszünk. Változatos kutatásokat végzünk, tanulunk és tanítunk azért, hogy élvezetessé tegyük diákjaink számára a tudományt és azért, hogy felébresszük kíváncsiságukat.
Úgy tetszik, hogy a technológia és a természettudomány gyors fejlődése miatt megszakad a kapcsolat a mindennapi emberek és a tudomány között, és mindennap használt eszközeink FEKETE DOBOZZÁ válnak. Tanítványainkat ez arra a gondolatra vezeti, hogy amit tanítunk, az csak a könyvekben és a diákok számára speciálisan összeállított kísérletekben létezik.
Éppen ezért azt hisszük, hogy nagyon fontosak az egyszerű, érdekes és a lényeget megmutató kísérletek és azok fejlesztése. Azt írtuk itt meg, ezek hogyan működnek az osztályban.

  • Megmutatjuk, hogy a fizika mindenütt ott van.

    A fizika szerepe univerzális. Természetes tehát, hogy a fizikával tele van az élet minden része, például sport, játékok. Nagyon hatásos a körülöttünk lévő dolgokat felhasználni, és egyszerű kísérleteket bemutatni velük.

  • A kísérletek segítenek a tudományos megismerés törvényeinek megismerésében és a rendszerezett fogalomalkotásban.

    A tanulók sokkal mélyebben megértik a fogalmakat és a törvényeket a saját aktív tevékenységük révén. Bemutató kísérleteket kell végeznünk, kísérleteztetnünk a tanulókat.

  • A változatos kísérletek lehetővé teszik az egyéniség és az alkotóképesség kimutatását.

    A diákoknak lehetőségük nyílik a jelenségeket saját kezükkel, eszükkel, testükkel felfedezni. Építik, szétszedik, módosítják a kísérleti eszközöket saját akaratuk szerint, a saját ötleteik alapján.

  • Minél egyszerűbb egy kísérlet, annál jobban lehet látni a lényeget.

    Az egyszerűsítés az alkalmazás területét kiszélesíti. A túlzottan bonyolult és speciális kísérlet megnehezíti a megértést.

  • _________________________

    Fordította: Ujvári Sándor