Fizikai Szemle honlap |
Tartalomjegyzék |
Hayashi Hirotaka, Kawakami Akira,
Iida Yoji, Kawada Hideo, Nagase
Masayuki
Az Aichi-i és Gifu-i Fizikai Klubok (a Kóbor Macskák)
a tudományos nevelés fejlesztésére
szerveződtek. Aktív munkát végeznek,
és közben egymásra is jó hatással
vannak. Az Aichi-i klub 30, a Gifu-i 20 éve működik.
Mi vállalkozó szelleműek vagyunk és
soha nem öregszünk. Változatos kutatásokat
végzünk, tanulunk és tanítunk azért,
hogy élvezetessé tegyük diákjaink számára
a tudományt és azért, hogy felébresszük
kíváncsiságukat.
Úgy tetszik, hogy a technológia és a természettudomány
gyors fejlődése miatt megszakad a kapcsolat a mindennapi
emberek és a tudomány között, és
mindennap használt eszközeink FEKETE DOBOZZÁ
válnak. Tanítványainkat ez arra a gondolatra
vezeti, hogy amit tanítunk, az csak a könyvekben és
a diákok számára speciálisan összeállított
kísérletekben létezik.
Éppen ezért azt hisszük, hogy nagyon fontosak
az egyszerű, érdekes és a lényeget
megmutató kísérletek és azok fejlesztése.
Azt írtuk itt meg, ezek hogyan működnek az osztályban.
A fizika szerepe univerzális. Természetes tehát, hogy a fizikával tele van az élet minden része, például sport, játékok. Nagyon hatásos a körülöttünk lévő dolgokat felhasználni, és egyszerű kísérleteket bemutatni velük.
|
|
A tanulók sokkal mélyebben megértik a fogalmakat és a törvényeket a saját aktív tevékenységük révén. Bemutató kísérleteket kell végeznünk, kísérleteztetnünk a tanulókat.
|
|
|
A diákoknak lehetőségük nyílik a jelenségeket saját kezükkel, eszükkel, testükkel felfedezni. Építik, szétszedik, módosítják a kísérleti eszközöket saját akaratuk szerint, a saját ötleteik alapján.
|
|
Az egyszerűsítés az alkalmazás területét kiszélesíti. A túlzottan bonyolult és speciális kísérlet megnehezíti a megértést.
|
Fordította: Ujvári Sándor